torsdag 28 april 2011

world of warcraft tårta

Lillebror har fyllt 17 år & då gjorde jag en wow tårta, han spelar ju dedära datorspelet dygnet runt typ.

Jag började med att baka tårtbottnar i en långpanna & när de va färdiga & avsvalnade så skar jag till dem i den storlek jag ville ha. (har en fyrkantig tårtbricka som jag skar efter) Man får bara se till att om det blir skarvar som jag fick att man inte får dom på samma ställe genom alla tårtlagrena.
Jag hade tagit fram en påse frysta hallon tidigt på morgonen & allt slabb där blir när de tinar penslade jag alla tårtbottnar med (som synes på bilden här under)

Sen smälte jag dumle choklad kakor & blanda det med LITE vispad grädde & bredde på

Sen på med ett lager tårtbotten till & pensla med hallon spad. Efter jag penslat mixade jag alla hallonen släta & bredde på. & sen på med det sista lagret med tårtbotten & pensla även det med hallon spad.
Sen var det bara att sätta plastfolie över & in i kylen


Dagen efter spacklade jag den med smörkräm med nougat smak
& sen plastade jag in den igen & satte in den i kylen

Kvällen innan den serverades gjorde jag all dekoration.
Sen satte jag plastfolie om.
Dedär chokladbokstäverna satte jag dit med lite kristyr på baksidan precis innan den serverades

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar