söndag 17 april 2011

Pippi tårtan

Den blev inte som jag tänkt men den blev bra ändå - är mycket nöjd faktiskt, fast såklart så ser jag en massa fel men de berättar jag inte för det är ju ändå bara jag som vet vad som gått lite snett.

Såhär såg den ut efter spacklingen, Cordelia var överförtjust över att den var rosa.
Såhär såg slutresualtatet ut. Det blev vit botten med prickar i olika storlekar & färger (blå, röd, grön, orange) & pippi är gjord i marcipan som jag målat med pyntgelé & ätbara pennor.
(Jag ser att på bilden här under ser det ut som att nåt har hänt me den ena blåa pricken eftersom den har nåt vitt på sig men det är blixten från kameran)

Cordelia fick en wow upplevelse när hon såg denna för jag gjorde ju dekorationerna efter hon gått å lagt sig i fredags kväll & det var ju roligt att den blev så uppskattad.

Reseptet på tårtbottnen har jag redan skrivit i ett annat inlägg men här kommer fyllningen:
lager 1: vaniljkräm
lager 2: mosade jordgubbar blandat med mjölkfri grädde
lager 3: vaniljkräm
spackling: smörkräm med mosade hallon.
Dekorationerna är gjorda i sp & marcipan

1 kommentar: