måndag 13 juni 2011

nu va det ett tag sedan

Hejsan hejsan!
Nu har vi hållt på att flytta ett tag och jag har varit av med sladden till kameran så jag har inte kunnat lägga in några bilder i datorn, så därför har bloggen blivit lite lidande.
Men nu när vi kommit lite i ordning så har jag hittat sladden! Så här kommer lite vad som hänt på bakfronten.

Bland de första dagarna i vår nya lägenhet så hade vi barnvakt till Cordelia och jag och min man hade lite myskväll, däribland en jättegod efterätt som jag fuskade ihop lite snabbt.
Jag köpte ett paket med små brownie kakor i och la ut dem på en skärbräda, ovanpå la jag ett block 0,5l glass och sedan köpte jag kesella kvarg hallon och smeta in alltihopa i  å sen satte jag in den i frysen en stund. Medans den stod i frysen tog jag å hyvla nougat med min multiskalare å la sedan nougat rullarna ovanpå.

                                            såhär såg den färdiga bakelsen ut
                                           Lite suddigt, men såhär såg den ut på insidan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar