söndag 11 december 2011

Julbaket har kommit igång

I år har jag varit lite sen på det med bakning men jag har haft en oerhörd trötthets period där jag inte haft ork till det.
Lite updatering om livet; jag tackade ju nej till min plats på konditorutbildningen - bara det att jag kom in kom som en chock men sen när jag tänkte efter så tackade jag nej. Jag får söka igen i framtiden. Anledningen till varför jag tackade nej är helt enkelt att jag gärna vill bli gravid igen men vet inte när det blir & då kanske jag måste gå mammaledigt efter utbildningen & förlorar då en massa på att inte jobba direkt efter utbildningen.

Det blev inga doptårtor heller för den delen - mamman till flickan som döptes ville gärna göra de själv & det förstår jag för det är ju jätteroligt att göra tårtor & jag måste ju säga att de hon gjorde var superfina & jättegoda faktiskt! =)

Jag & min dotter bakade nötkakor härom dagen.

Recept på nötkakorna:

1 dl strösocker
200 gr margarin
1½ dl nötter
3 ½ dl mjöl                                                                                                           Vispar

Gör såhär:
vispa socker & smör poröst
rör ner mjöl & nötter
blanda till en smet
baka ut på bakbord - jag tillade lite mjöl här
Vi gjorde våra till platta runda kakor med en nöt i mitten - det gör man ju som man vill                                                                
& vips in i ugnen på 200 grader i 12 minuter.


I med mjöl & nötter



        knåda, knåda, knåda
några av de färdiga kakorna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar