måndag 28 mars 2011

provbak

Igår provbaka jag en tårta. Den blev sådär, men rätt nöjd ändå.
Har varit och hämtat lite bageri saker hos mamma å pappa som min morfar har haft på sitt konditori förr i tiden.
Tog kort på en del av det

& jag höll på hela dan igår med att rengöra alltihopa; handdiska, maskindisk, handdisk igen, putsning med metallputs, putsning med svinto, handdisk, maskindisk.
Så allt är väl diskat å väl rengjort nu. Lite rostfläckar finns kvar på vissa saker men de kan man ju alltid ha som prydnad i stället då ju.
Ska lägga upp en "efter" bild på sakerna sen också, men jag rengjorde inte allt igår.
Men baka tårta gjorde jag!
Har hittat ett recept på superfin tårtbotten & blir sådär lyxigt fluffig å hög.
Ska lägga in receptet på den sen.
Här kommer i alla fall en bild på den färdiga tårtan som blev lite hastig å lustig igår kl 22.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar